Perinteiseen tapaan talven taittuessa kohti kevättä on aika kokoontua Suomen Sahayrittäjät ry:n Talvipäiville Joensuuhun Hotel Kimmeliin. Perjantaina 17.2.2023 klo 16.30 alkaen koulutusta Ce-merkintään ja Lähipuu® -merkin käyttöönottoon. Vuosikokous perjantaina klo 18.30 alkaen Hotel Kimmel, kokoustilat.

Lauantaina 18.2.2023 klo 10.00 – 12.00 tutustuminen Metla-taloon (Yliopistokatu 6). Matkaa hotellilta kävellen 2,2 km.

Metla-talon tutustumiskierroksen jälkeen n. klo 10.45 MMT, erikostutkija Henrik Heräjärvi Luonnonvarakeskukselta avaa näkemyksiä aihepiireistä: Missä mennään hiilikeskustelussa Suomen metsien osalta? Onko metsä hiilinielu vai hiilidioksidin päästön lähde?

Klo 14.00 – 16.00 iltapäivällä paneudumme omistajanvaihdoksiin Hotelli Kimmelin kokoustilassa teemalla: Omistajanvaihdokset puualan yrityksissä – kovaa kuin puu, vai olisiko helpompia ratkaisuja tarjolla? Tästä kertoo mm. Vuoden 2021 omistajanvaihdosasiantuntija, myrskyläläinen Asko Virén, Suomen Yrityskaupat.

Klo 18.30 alkava iltajuhla kruunaa lauantain Kimmelin juhlasalissa. Iltajuhlassa selviää myös, mikä yritys valitaan Vuoden Sahayrittäjä 2022 -palkinnon saajaksi. Juhlapuheen iltajuhlassa pitää MaaseudunTulevaisuuden päätoimittaja Jouni Kemppainen.